2024 Sirküler

Anasayfa » 2024 Sirküler
560 SIRA NUMALARI VUK GENEL TEBLİĞİ GEREĞİNCE 2024 YILI 1. GEÇİCİ VERGİ DÖNEMİNDE ENFLASYON DÜZELTMESİ UYGULANMAYACAKTIR

NO: 2024 / 15
30.04.2024
Konu: 560 SIRA NUMALARI VUK GENEL TEBLİĞİ GEREĞİNCE 2024 YILI 1. GEÇİCİ VERGİ DÖNEMİNDE ENFLASYON DÜZELTMESİ UYGULANMAYACAKTIR
213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesinin (A) fıkrası ile geçici 33 üncü maddesi uyarınca, 2023 hesap dönemi sonunda ve düzeltme şartlarının gerçekleşmesine/varlığına bağlı olarak (geçici vergi dönemleri dâhil) izleyen hesap dönemlerinde enflasyon düzeltmesine tabi tutulacak mali tablolar ve yapılacak düzeltme işlemlerinin usul ve esasları 30/12/2023 tarihli ve 32415 ikinci mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 555) ile belirlenmiştir.
213 sayılı Kanunun mükerrer 298 inci maddesinin (A) fıkrasının (1) numaralı bendine göre 2024 takvim yılının ilk geçici vergi döneminde enflasyon düzeltmesi şartları gerçekleşmiştir. Ancak 30 Nisan 2024 tarih ve 32532 sayılı resmi gazetede yayınlanan 560 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Gelen Tebliği ile enflasyon düzeltmesi yapmak zorunda olan mükelleflerce 2024 hesap döneminin birinci geçici vergi döneminin (Ocak-Şubat-Mart) sonu itibarıyla, enflasyon düzeltmesi yapılmamasına karar verilmiştir.
Bu kapsamda:
213 sayılı Kanunun mükerrer 298 inci maddesinin (A) fıkrasının (9) numaralı bendi kapsamındaki mükellefler (altın gümüş ticaretiyle uğraşanlar) hariç, 2024 hesap döneminin birinci geçici vergi döneminde kapsam dâhilindeki mükelleflerin enflasyon düzeltmesi yapmaması uygun bulunmuştur.
Kendilerine özel hesap dönemi tayin edilen mükelleflerde 555 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine göre karşılık gelen ilgili dönem için enflasyon düzeltmesi yapmayacaklardır.
2024 hesap döneminin birinci geçici vergi dönemi gelir/kurumlar beyannameleri ekine bilanço eklenmeyecek, enflasyon düzeltmesi yapılan izleyen geçici vergi dönemlerinde ise bu beyannamelere düzeltilmiş bilanço eklenecektir.
2024 hesap döneminin birinci geçici vergi dönemi itibarıyla enflasyon düzeltmesi yapılmaması, 2023 hesap dönemi sonuna ait bilançoların enflasyon düzeltmesine tabi tutulmasına engel teşkil etmeyecektir.
İlgili tebliğe ulaşmak için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/04/20240430-14.htm
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.

(*) Sirkülerlerimizde yer alan açıklamalar bilgilendirme amaçlı olup, tereddütlü konularla ilgili gerekli araştırmalar yapılmadan ya da tarafımızdan veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

2024 YILI 1. GEÇİCİ VERGİ DÖNEMİ YENİDEN DEĞERLEME ORANI % 7,55

SAYI: 2024 / 13 
24.04.2024
Konu: 2024 YILI 1. GEÇİCİ VERGİ DÖNEMİ YENİDEN DEĞERLEME ORANI % 7,55
Gelir İdaresi Başkanlığı’nca 18.04.2024 tarihinde yayımlanan 29.03.2024-65 sayılı KVK Sirküleri ile 2024 yılı birinci vergi dönemi rejimi yeniden hesaplama oranı % 7,55 ( yüzde yedi virgül ellibeş) olarak belirlendi. https://www.gib.gov.tr/node/176182
217 seri no.lu Gelir Vergisi Genel Tebliği gereği, geçici vergiye esas kazançların tespitinde, VUK değerlerinin tahsis edilmesi.
Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 298’inci maddesinin (B) paragraflarından istinaden yıllık olarak hesaplanan ve TC Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ilan edilen yeniden değerleme amacıyla, vergi kanunlarından ortaya çıkan yenilenebilir dolayısıyla geçici vergi ihtiyacı̧ duyulmaktadır.
Buna göre 2024/1 geçici vergi döneminde;
✓ KVK Madde: 32/A
✓ GVK Geçici Madde: 69
kapsamında düzenlenen endekslemelerde ve ticari kazanca bağlı değerlerlemelerde yeniden değerleme oranı %7,55 (yüzde yedi virgül ellibeş) olarak uygulanacaktır.
Değerleme işlemleri, geçici vergi döneminin kapandığı tarih itibarıyla yapılmaktadır.
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.

(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

BORÇ VE ALACAKLARDA UYGULANAN TCMB REESKONT FAİZ ORANI ARTIRILDI:

NO: 2024/12 
01.04.2024
Konu: BORÇ VE ALACAKLARDA UYGULANAN TCMB REESKONT FAİZ ORANI ARTIRILDI:
01.04.2024 tarih 32507 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan TCMB Tebliği ile vadesine en çok 3 ay kalan senetlerle ilgili iskonto ve avans faizi önemli oranda artırılmıştır.(tebliğ için: https:// www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/04/20240401-4.pdf)
Buna göre;
• Vadesine en çok 3 ay kalan senetler karşılığında yapılacak reeskont oranlarının iskonto faiz oranı yıllık % 50,75’e,
• Avans geçiş faiz oranı ise yıllık % 51,75’e kadardır.
Yeni oranlar, 01.04.2024 tarihinden itibaren geçerlidir.
Vergi Usul Kanunu’nun 281 ve 285’inci listelerinde;
• Alacak ve borçların mukayyet değerleri ile değerlendirileceği,
• Mevduat veya sözleşmelere dayalı alacak ve kredilerin ise değerleme gününe kadar hesaplanacak faizleriyle birlikte silinmeyeceği, hüküm yer almaktadır.
Buna göre; Vergi Usul Kanunu’nun 281 ve 285’inci maddeler kapsamında vadesi gelmemiş olan senede bağlı alacak ve borçlar değerleme günün kıymetine getirilmek istendiğinde;
• Senette faiz oranı belirtilmişse bu oranın,
• Senette faiz oranının bulunmaması durumunda TCMB resmi iskontosunun kullanılması gerekmektedir.
VUK Tebliği (Sıra No:238) bulunamadı; Reeskont taksitlendirmesinde TCMB kısa vadeli avanslar uygulanan faiz verilerinin esas tablosunda, 01.04.2024 tarihinden itibaren yapılacak reeskont planlamalarında, senette veya vadeli çek faiz oranı belirtilmemiş ise yıllık % 51,75’lik oran belirtilmemiş.
Yeni bir oran belirlenmediği sürece, takip eden geçici vergi dönemi ve yıl sonlarında yapılacak reeskont oranları de % 51,75’lik oran kullanılacaktır.
Vergi Usul Kanunu’nun 280. maddesine göre, yabancı para ile olan borç ve alacakların reeskontunda;
• Senette faiz oranı belirtilmiş ise bu oranın,
• Senette faiz oranı yer almıyorsa Londra Bankaları Arası Faiz Oranının (LİBOR) esas olarak alınması gerekir.
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.

(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

RAMAZAN YARDIM PAKETLERİNİN VERGİSEL BOYUTU VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ:

SAYI: 2024 / 11
07.03.2024
KONU: RAMAZAN YARDIM PAKETLERİNİN VERGİSEL BOYUTU VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ:
Adet olduğu üzere Ramazan’da ihtiyaçlı ailelere verilen ramazan kolisi diye de dağıtılan erzak paketleri(ayni yardım) gerek ramazanla başka bir zaman dağıtıldığında alıcının kimlere göre vergisel olarak arz eder.
1
– Erzak paketini alan kişi çalışan ise:
Gelir Vergisi Kanunu’nun 61. Maddesinde Ücret; “İşverene tabi ve belirli bir işlere bağlı olarak çalışanlara hizmet bedeli verilen para ve ayların iletildiği ve para ile temsil edilebilecek menfaatlerdir.” Şeklinde açılış için yapılan yardımın parasal değer ücreti olarak kaydedilip işlem yapılması ve muhasebe kayıtlarının da ücretlerde olduğu gibi yapılması gerekmektedir.
Bu yetenek:

Verilen erzağın, satın alma veya işletmede oluşturulmuş/üretilmiş olması fark etmeksizin, yüklenilen KDV dahil toplam maliyetin net ücret olarak kaydedilmemesi,

Bu net ücretin ilgili olduğu dönemde olduğu gelir ücreti ve damga kaydının kaydedilmeden kaydedilmesi brüt iblağlanması,

Brüt tutar üzerinden Gelir vergisi stopajı ve damga vergisinin hesaplanarak kaydedilmesi gerekmektedir.
İşverenlerce sigortalılara yapılan ayni yardımlarda, yardımların bölünmesine, prime esas kazançlara dahil edilmeyecek, sigorta primi ve oran sigortası pirimi hesaplanmayacaktır. Ancak, ayni yardımların sigortalılara nakden imkanları halinde (başka bir yağ parası, bir parası, ayakkabı parası, giyim yardımı gibi) prime tabi tutulması gerekmektedir.
Erzak paketi ile ilgili muhasebe kayıtları, güncel vergi aralığının %15 ve genel yönetim kapsamında istihdam ve erişim bin TL olduğu ile birlikte aşağıdaki gibi olacaktır:
Alış Kaydı
157-Diğer
KDV Stoklar 1000,00 191-İndirilecek 180,00
100-Kasa 1180 , 00
Erzak verildiğinde yapılacak kayıt:
770-Genel Yönetim Giderleri 1401,20 (kişisel büyütmeye göre diğer hesaplar)
157-Diğer Stoklar 1000,00
391-İlave Edilecek KDV 180,00
360-Ödenecek Vergi ve Fonlar 221,70
(%15 Gelir) Vergisi : 210,6) (%07,59 Damga Vergisi : 10,6)
2
– Erzak paketini alan “bakanlar kurulunca vergi muafiyeti tanımlanmış vakıf” veya “kamuya uyumlu dernek” ise:
Bağışlanan Erzak Paketleri bakanlar kurulunca vergi muafiyeti vakıflara ve kamuya faydalı derneklere bağışsa bağışın makbuz talebinin doldurulması ve yapılan aynı yardımların toplamının vergi matrahının %5’i geçmemesi şartıyla vergiden düşülebilecektir.
Gıda bankacılığı faaliyetinde bulunan vakıf ve derneklere yapılan ayni yardımların ise %5 sınırıyla bağlı olmak üzere tamamı vergi matrahının verildiği sırada indirim olarak dikkate alınabilecektir.
Her iki durumda da fatura düzenlenmesi, katma değer vergisinin ürün içeriğine uygun olarak gösterilmesi ve açıklama kısmına bunun bağış ve yardım karşılığı bir teslim olduğu yazılmalıdır.
3
– Erzak paketini alan istisna kapsamında olmayan vakıf, dernek veya şirketle ilişkisi olmayan şahıslar ise:
Herhangi bir statüsü bulunmayan vakıf ve derneklere veya şirketle ilişkisi olmayan diğer kişilere yapılan bağışların vergi matrahından düşülmesi mümkün değildir.
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.

(*) Sirkülerlerimizde yer alan açıklamalar bilgilendirme amaçlı olup, tereddütlü konularla ilgili gerekli araştırmalar yapılmadan ya da tarafımızdan veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

TL CİNSİNDEN ÖDEME ZORUNLULUĞU BULUNAN BAZI MENKUL SATIŞ SÖZLEŞMELERİNE AİT BEDELLERİN DÖVİZ OLARAK ÖDENEBİLECEĞİ

SAYI: 2024 / 10
06.03.2024
KONU: TL CİNSİNDEN ÖDEME ZORUNLULUĞU BULUNAN BAZI MENKUL SATIŞ SÖZLEŞMELERİNE AİT BEDELLERİN DÖVİZ OLARAK ÖDENEBİLECEĞİ
28.02.2024 tarihli ve 32474 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin (2024-32/69) No.lu Tebliğ” ile (2008-32/34) No.lu Tebliğin “Döviz Cinsinden ve Dövize Endeksli Sözleşmeler” başlıklı 8’inci maddesinin 9’uncu fıkrasının son cümlesinde değişiklik yapılmış ve aynı fıkraya yeni bentler eklenmiştir.
Bu değişiklik ve ilaveler sonucunda, Türkiye’de yerleşik kişilerin kendi aralarında akdedecekleri menkul satış sözleşme bedellerine ve diğer yükümlülüklere ait ödemelerin TL olarak ödeme zorunluluğu uygulamasına bazı istisna ve esneklikler getirilmiştir.
Tebliğ hükümlerinin bir kısmı 21.04.2022 tarihinden itibaren, diğer kısmı ise yayımı tarihinde geçerli olmak üzere yürürlüğe girmiştir.
Buna göre; döviz cinsinden düzenlenen ve bedellerinin TL olarak ödenmesi zorunluluğuna istisna getirilen, yani bedeli dövizle ödenebilecek menkul satış sözleşmeleri aşağıda belirtilmiştir.
a) 21.4.2022 Tarihinden Önce Akdedilen Menkul Satış Sözleşmeleri;
➢ 19.04.2022 tarihinden önce akdedilen menkul satış sözleşmelerinin ifası kapsamında bu tarih öncesi dolaşıma girmiş bulunan döviz cinsinden kıymetli evraklar kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ 19.4.2022 tarihinden önce düzenlenmiş faturalar kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ Borsa İstanbul A.Ş. Kıymetli Madenler ve Kıymetli Taşlar Piyasasında;

Döviz cinsinden gerçekleştirilen kıymetli maden ve kıymetli taş alım satım işlemleri

Bu işlemlerin takası kapsamındaki ödeme yükümlülükleri.
b) 28.02.2024 Tarihinden İtibaren Akdedilen Menkul Satış Sözleşmeleri;
➢ Dış Ticaret Sermaye Şirketi Statüsüne İlişkin Tebliğ (İhracat: 2004/12) ve Sektörle Dış Ticaret Şirketleri Statüsüne İlişkin Tebliğ (İhracat: 2004/4) kapsamında gerçekleştirilecek ihracatlar,
➢ Aracılı ihracat sözleşmesine dayanarak Dış Ticaret Sermaye Şirketleri (DTSŞ) veya Sektörel Dış Ticaret Şirketleri (SDTŞ) üzerinden yapılacak ihracatlar,
➢ 5973 ve 5986 sayılı Cumhurbaşkanı Kararları ile yürürlüğe konulan İhracat Konsorsiyumu ve E-İhracat Konsorsiyumu statüsüne sahip şirketler üzerinden aracılı ihracat sözleşmesine dayanarak gerçekleştirilecek ihracatlara yönelik menkul satış sözleşmeleri kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ Gümrük beyannamesine tabi tutulan ihrakiye (havalimanlarında veya limanlarda hava ya da deniz taşıtlarına yakıt teslimi) satış ve teslimi dâhil, Gümrük Kanunundaki transit ve gümrük antrepo rejimleri ile geçici depolama ve serbest bölge hükümlerinin uygulandığı malların teslimine ilişkin akdedilen menkul satış sözleşmeleri kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ Serbest bölgede faaliyet gösteren firmalar ile dış ticaret işlemleri kapsamında yapılan menkul satış sözleşmesine konu malların teslimine ilişkin ödeme yükümlülükleri.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.

(*) Sirkülerlerimizde yer alan açıklamalar bilgilendirme amaçlı olup, tereddütlü konularla ilgili gerekli araştırmalar yapılmadan ya da tarafımızdan veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

2023 YILI NAKİT SERMAYE ARTIŞINA İLİŞKİN FAİZ İNDİRİM ORANI:

SAYI: 2024/9
22.02.2024
Konu:2023 YILI NAKİT SERMAYE ARTIŞINA İLİŞKİN FAİZ İNDİRİM ORANI:
Kurumlar Vergisi Kanunu (Md./10-ı) kuralının esası:

sermaye sermayesinin ilgili hesap süresi içinde, ticaret sicilinin tescil edilmiş olan ödenmiş veya çıkarılmış sermaye tutarlarındaki nakdi sermaye artışları veya yeni kurulan sermayenin ödenmiş sermayenin nakit olarak karşılanan kısmı üzerinden TCMB tarafından indirimden yararlanılan yıl için en son kullanılan “Bankalarca yıllık TL cinsinden ticari kredilere uygulanan ağırlıklı yıllık ortalama faiz oranı” izlendi, ilgili hesap dönemi boyunca hesaplanan tutarın %50’si, •
Nakdi
sermayelerinin artışı, yurt dışı nakitle karşılanan kısmı için %75′
Kurumlar Vergisi matrahından Vergi beyannamesi üzerinde ayrıca gösterilmek şartıyla indirilmektedir . Bankacılık, Finans ve Sigortacılık sektörlerinde faaliyet gösteren kurumlar ile kamu kurumları bu kayıtların dışında kalmaktadır.
Nakit sermaye artışına ilişkin faiz indiriminin oyunda kullanılması oran, TCMB internet sitesinde [EVDS/TL Üzerinden Açılan Ticari Krediler (Tüzel Kişi KMH ve Kurumsal Kredi Kartları Hariç)] yer almaktadır.
2023 yılına ait nakit sermaye artırımları üzerinden yapılan faiz indirimi paylaşımının özgürlüğünde %53,11 oranı kullanılacaktır.
İndirim uygulamasına ilişkin ayrıntılı açıklamalar KVK Genel Tebliği’nin “10.6.Sermayede indirimimde indirim” bölümünde saygılarımızla yerlerinizi alırsınız
.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

YENİ MAKİNE VE TEÇHİZAT ALIMLARINDA FAYDALI ÖMÜR SÜRESİNİN YARISI KADAR AMORTİSMAN AYIRABİLME İMKANINDAN 31.12.2024 TARİHİNE KADAR YARARLANILABİLECEĞİ:

SAYI: 2024 / 8
21.02.2024
Konu: YENİ MAKİNE VE TEÇHİZAT ALIMLARINDA FAYDALI ÖMÜR SÜRESİNİN YARISI KADAR AMORTİSMAN AYIRABİLME İMKANINDAN 31.12.2024 TARİHİNE KADAR YARARLANILABİLECEĞİ:
213 Sayılı Kanunun Geçici 30’uncu maddesinin hükmünce:

6948 sayılı Sanayi Sicil Kanununa göre sanayi sicil belgesini haiz mükelleflerce; münhasıran imalat sanayiinde kullanılan veya

4691 sayılı Teknoloji Bölgeleri Kanunu, 5746 sayılı Araştırma Geliştirme Ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve 6550 sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair kapsamında Kanun faaliyette bulunanlarce münhasıran Ar-Ge, yenilikçi ve tasarım belirlenende amaçlarla kullanılabilir, iktisap edilen yeni geliştirme makine ve teçhizat ile

Yatırım teşvik belgesi kapsamındaki iktisap edilen yeni makine ve teçhizat için işletim amortisman oran ve işlemleri,
Hazine ve Maliye Bakanlığınca tespit ve ilan edilen faydalı ömürlerin aralıksız olarak kaydedilmesinin belirtilmesi mümkündür.
Hesaplamada sağlıklı tabloların ortaya çıkması küsuratlı çıkması halinde rakam bir üst sayıya tamamlanırken rakama göre amortisman oranı ve ödemeler belirlenecektir.
Madde metninin Bakanlığın yetkisine istinaden 497 Sıralı VUK Genel Tebliğinde açılan sözlü konusu Geçici 30. Maddenin uygulama usulü ve esasları aşağıdaki gibidir: •
Sarf
malzemeleri ve yedek parçalar

Üretimde doğrudan ve olarak kullanılanlar harici masa, sandalye, koltuk, mefruşat gibi demirbaşlar,

Otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, minibüs, kamyonet, kamyon, treyler ve çekici gibi taşıt araçları (yüklü ağırlığı 45 tonu geçen offroadtruck tipi kamyonlar ile karayoluna çıkması mümkün olmayan kaya tipi damperli kamyonlar, madencilikte kullanılan damperli kamyonlar, mikserli kamyonlar (beton pompa, silobas vb. monteli olanlar dahil), frigorifik kamyonlar, yarı veya frigorifik treylerler, forkliftler, iş makinaları, vinçler, tarım makinaları ve benzerleri, hastane yatırımlarına ilişkin iktisaplanan ambulanslar, yalnızca havaalanlarında yolcuları terminalden uçağa ve uçak terminale çalıştırılıyor için kullanılan ve trafikten ayrılan apron otobüsleri hariç)
Bu yeteneği değerlendirmez.
Yatırım teşvik belgesini haiz olanlar, haizdirler yatırım teşvik belgesi kapsamında katma değerinden müstesna olarak iktisap edecekleri yeni makine ve teçhizat için yararlanabileceklerdir.
Mezkûr madde kapsamındaki bir makine – teçhizat için ilk kez amortismanın genel esaslara göre olması, diğer bir ifade ile bu uygulamadan yararlanma tercihinde bulunulmaması halinde, takip eden dönemlerde mezkûr maddeden yararlanılabilmesi mümkün değildir.
İktisadi kıymetin sağlık bakımıça güncel amortisman listelerinde herhangi bir sınıflamada yer alması durumunda, ekonomik masraflara dağıtılan amortisman tutarları, abonelerin başvuruları üzerine Bakanlığımızca belirlenecek olup, süreçlerin söz konusu kıymetleri için de anılan madde hükmünden yararlanmaları mümkündür.
Bu uygulamadan faydalanılması ihtiyarıdır. Ancak bu uygulamadan yararlanılmasına bağlı olarak dinlenmeye ve dinlenmeye başlanan amortisman oranı ve koşullar, takip eden süreler değiştirilemez.
Bu uygulama;
27/12/2023 tarihli ve 7491 sayılı Kanunun 16 ncı maddesiyle, “31/12/2024” tarihine kadar uzatılmıştır.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

SORUMLU SIFATIYLA BEYAN EDİLEN KDV İLE İLGİLİ BEYAN VE ÖDEME SÜRELERİ DEĞİŞTİ:

SAYI: 2024 / 7 14.02.2024
Konu: SORUMLU SIFATIYLA BEYAN EDİLEN KDV İLE İLGİLİ BEYAN VE ÖDEME SÜRELERİ DEĞİŞTİ: 28.12.2023
tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de kayıtlı 7491 sayılı Kanun’un 30’uncu yılı ile 01.01.2024 olmak üzere, sorumluluğuyla verilen (2) ve (3) No.lu KDV beyannamelerinin takip eden ayın
✓21’ine kadar verilmiş olması ve
✓23’üne kadar
devam eden değişimleri.
Bu defa; GİB tarafından yayımlanan10 Şubat 2024 tarih ve 164 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri ile 1 Şubat 2024 tarihinden itibaren bilgi beyannamelerinden başlamak üzere, sorumlu sıfatıyla verilen (2) ve (3) numaralı KDV beyannamelerinin ✓ Verilme süresi ile ✓ Tahakkuk
etmeyen
Verginin Ödeme süresi
ile ilgili vergilendirme dönemini takip eden ayın 25’inci günü sonuna kadar uzatılmıştır.
Yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar uygulama bu şekilde (beyan ve ödemelerin ayın 25’ine kadar kesilene kadar) devam edecek.
Sorumlu lisansıyla sözleşmesi gereken KDV Beyannameleri, kalan KDV Beyannamelerinin verilmemesi ve ödeme sürelerinde ise herhangi bir değişiklik yapılmaz.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

AR-GE VEYA TASARIM MERKEZLERİ İLE TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİNDE GEÇİRİLEN ÇALIŞMA SÜRELERİNE İLİŞKİN STOPAJ TEŞVİK SÜRESİ UZATILDI

SAYI: 2024 / 2
02.01.2024
Konu: AR-GE VEYA TASARIM MERKEZLERİ İLE TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİNDE GEÇİRİLEN ÇALIŞMA SÜRELERİNE İLİŞKİN STOPAJ TEŞVİK SÜRESİ UZATILDI
28.12.2023 tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 8004 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri ile Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde çalışan toplam kesinti veya teşvik konulan merkez veya bölge dışı çalışma süresine devam edilmek üzere söz konusu bölge ve merkezler dışında zamanların süreleri belirli olan;
✓ Mahiyeti Bakanlıkça belirlenecek bilişim personeli için: %100,
✓ Bunlar dış kişiler için): %75
oranlarındaki stopaj Teşviki uygulama süresi 31.12.2024 tarihine kadar uzatılmıştır.
(Karar metni için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-18.pdf )
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
 
 
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

GVK. GEÇİCİ 67’İNCİ MADDEDE YER ALAN BAZI STOPAJ ORANLARININ UYGULAMA SÜRESİNİN UZATILMASI

SAYI: 2024 / 1 02.01.2024
Konu: GVK. GEÇİCİ 67’İNCİ MADDEDE YER ALAN BAZI STOPAJ ORANLARININ UYGULAMA SÜRESİNİN UZATILMASI  
28.12.2023 tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 8002 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile GVK. Geçici 67’nci maddeye ilişkin 2006/10731 sayılı Kararın geçici 2, 3, 4 ve 5’inci maddesinde yer alan stopaj oranlarının uygulama kuralları 31.12.2023 tarihinde 30.04.2024 tarihine kadar uzatılmıştır. 
(Karar metni: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-16.pdf )
Buna göre;
➢ Döviz Tevdiat Hesabı Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
 TL. Mevduat Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
➢ Kur Korumalı Hesaplara,
➢ Banka Tahvil ve Bonoları ile Fon Kullanıcısının Bankalar Olduğu Varlık Kiralama Şirketlerinince İhraç Edilen Kira Sertifikalarına
➢ Yatırım Fonlarından Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ İpotek Finansmanı Kuruluşları Tarafından İhraç Edilen Ürünlerden Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ Devlet Tahvili ve Hazine Bonoları İle Kira Sertifikalarından Elde Edilen Gelirlere,
30.04.2024 tarihine kadar mevcut stopaj tutarları uygulanacaktır.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
 
 
(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.

GVK. GEÇİCİ 67’İNCİ MADDEDE YER ALAN BAZI STOPAJ ORANLARININ UYGULAMA SÜRESİNİN UZATILMASI

SAYI: 2024 / 1
02.01.2024
Konu: GVK. GEÇİCİ 67’İNCİ MADDEDE YER ALAN BAZI STOPAJ ORANLARININ UYGULAMA SÜRESİNİN UZATILMASI  
28.12.2023 tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 8002 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile GVK. Geçici 67’nci maddeye ilişkin 2006/10731 sayılı Kararın geçici 2, 3, 4 ve 5’inci maddesinde yer alan stopaj oranlarının uygulama kuralları 31.12.2023 tarihinde 30.04.2024 tarihine kadar uzatılmıştır. 
(Karar metni: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-16.pdf )
Buna göre;
➢ Döviz Tevdiat Hesabı Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
 TL. Mevduat Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
➢ Kur Korumalı Hesaplara,
➢ Banka Tahvil ve Bonoları ile Fon Kullanıcısının Bankalar Olduğu Varlık Kiralama Şirketlerinince İhraç Edilen Kira Sertifikalarına
➢ Yatırım Fonlarından Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ İpotek Finansmanı Kuruluşları Tarafından İhraç Edilen Ürünlerden Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ Devlet Tahvili ve Hazine Bonoları İle Kira Sertifikalarından Elde Edilen Gelirlere,
30.04.2024 tarihine kadar mevcut stopaj tutarları uygulanacaktır.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
 
 
(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.