NO: 2024 / 15
30.04.2024
Konu: 560 SIRA NUMALARI VUK GENEL TEBLİĞİ GEREĞİNCE 2024 YILI 1. GEÇİCİ VERGİ DÖNEMİNDE ENFLASYON DÜZELTMESİ UYGULANMAYACAKTIR
213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesinin (A) fıkrası ile geçici 33 üncü maddesi uyarınca, 2023 hesap dönemi sonunda ve düzeltme şartlarının gerçekleşmesine/varlığına bağlı olarak (geçici vergi dönemleri dâhil) izleyen hesap dönemlerinde enflasyon düzeltmesine tabi tutulacak mali tablolar ve yapılacak düzeltme işlemlerinin usul ve esasları 30/12/2023 tarihli ve 32415 ikinci mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 555) ile belirlenmiştir.
213 sayılı Kanunun mükerrer 298 inci maddesinin (A) fıkrasının (1) numaralı bendine göre 2024 takvim yılının ilk geçici vergi döneminde enflasyon düzeltmesi şartları gerçekleşmiştir. Ancak 30 Nisan 2024 tarih ve 32532 sayılı resmi gazetede yayınlanan 560 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Gelen Tebliği ile enflasyon düzeltmesi yapmak zorunda olan mükelleflerce 2024 hesap döneminin birinci geçici vergi döneminin (Ocak-Şubat-Mart) sonu itibarıyla, enflasyon düzeltmesi yapılmamasına karar verilmiştir.
Bu kapsamda:
213 sayılı Kanunun mükerrer 298 inci maddesinin (A) fıkrasının (9) numaralı bendi kapsamındaki mükellefler (altın gümüş ticaretiyle uğraşanlar) hariç, 2024 hesap döneminin birinci geçici vergi döneminde kapsam dâhilindeki mükelleflerin enflasyon düzeltmesi yapmaması uygun bulunmuştur.
Kendilerine özel hesap dönemi tayin edilen mükelleflerde 555 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine göre karşılık gelen ilgili dönem için enflasyon düzeltmesi yapmayacaklardır.
2024 hesap döneminin birinci geçici vergi dönemi gelir/kurumlar beyannameleri ekine bilanço eklenmeyecek, enflasyon düzeltmesi yapılan izleyen geçici vergi dönemlerinde ise bu beyannamelere düzeltilmiş bilanço eklenecektir.
2024 hesap döneminin birinci geçici vergi dönemi itibarıyla enflasyon düzeltmesi yapılmaması, 2023 hesap dönemi sonuna ait bilançoların enflasyon düzeltmesine tabi tutulmasına engel teşkil etmeyecektir.
İlgili tebliğe ulaşmak için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/04/20240430-14.htm
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer alan açıklamalar bilgilendirme amaçlı olup, tereddütlü konularla ilgili gerekli araştırmalar yapılmadan ya da tarafımızdan veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 13
24.04.2024
Konu: 2024 YILI 1. GEÇİCİ VERGİ DÖNEMİ YENİDEN DEĞERLEME ORANI % 7,55
Gelir İdaresi Başkanlığı’nca 18.04.2024 tarihinde yayımlanan 29.03.2024-65 sayılı KVK Sirküleri ile 2024 yılı birinci vergi dönemi rejimi yeniden hesaplama oranı % 7,55 ( yüzde yedi virgül ellibeş) olarak belirlendi. https://www.gib.gov.tr/node/176182
217 seri no.lu Gelir Vergisi Genel Tebliği gereği, geçici vergiye esas kazançların tespitinde, VUK değerlerinin tahsis edilmesi.
Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 298’inci maddesinin (B) paragraflarından istinaden yıllık olarak hesaplanan ve TC Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ilan edilen yeniden değerleme amacıyla, vergi kanunlarından ortaya çıkan yenilenebilir dolayısıyla geçici vergi ihtiyacı̧ duyulmaktadır.
Buna göre 2024/1 geçici vergi döneminde;
✓ KVK Madde: 32/A
✓ GVK Geçici Madde: 69
kapsamında düzenlenen endekslemelerde ve ticari kazanca bağlı değerlerlemelerde yeniden değerleme oranı %7,55 (yüzde yedi virgül ellibeş) olarak uygulanacaktır.
Değerleme işlemleri, geçici vergi döneminin kapandığı tarih itibarıyla yapılmaktadır.
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
NO: 2024/12
01.04.2024
Konu: BORÇ VE ALACAKLARDA UYGULANAN TCMB REESKONT FAİZ ORANI ARTIRILDI:
01.04.2024 tarih 32507 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan TCMB Tebliği ile vadesine en çok 3 ay kalan senetlerle ilgili iskonto ve avans faizi önemli oranda artırılmıştır.(tebliğ için: https:// www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/04/20240401-4.pdf)
Buna göre;
• Vadesine en çok 3 ay kalan senetler karşılığında yapılacak reeskont oranlarının iskonto faiz oranı yıllık % 50,75’e,
• Avans geçiş faiz oranı ise yıllık % 51,75’e kadardır.
Yeni oranlar, 01.04.2024 tarihinden itibaren geçerlidir.
Vergi Usul Kanunu’nun 281 ve 285’inci listelerinde;
• Alacak ve borçların mukayyet değerleri ile değerlendirileceği,
• Mevduat veya sözleşmelere dayalı alacak ve kredilerin ise değerleme gününe kadar hesaplanacak faizleriyle birlikte silinmeyeceği, hüküm yer almaktadır.
Buna göre; Vergi Usul Kanunu’nun 281 ve 285’inci maddeler kapsamında vadesi gelmemiş olan senede bağlı alacak ve borçlar değerleme günün kıymetine getirilmek istendiğinde;
• Senette faiz oranı belirtilmişse bu oranın,
• Senette faiz oranının bulunmaması durumunda TCMB resmi iskontosunun kullanılması gerekmektedir.
VUK Tebliği (Sıra No:238) bulunamadı; Reeskont taksitlendirmesinde TCMB kısa vadeli avanslar uygulanan faiz verilerinin esas tablosunda, 01.04.2024 tarihinden itibaren yapılacak reeskont planlamalarında, senette veya vadeli çek faiz oranı belirtilmemiş ise yıllık % 51,75’lik oran belirtilmemiş.
Yeni bir oran belirlenmediği sürece, takip eden geçici vergi dönemi ve yıl sonlarında yapılacak reeskont oranları de % 51,75’lik oran kullanılacaktır.
Vergi Usul Kanunu’nun 280. maddesine göre, yabancı para ile olan borç ve alacakların reeskontunda;
• Senette faiz oranı belirtilmiş ise bu oranın,
• Senette faiz oranı yer almıyorsa Londra Bankaları Arası Faiz Oranının (LİBOR) esas olarak alınması gerekir.
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 11
07.03.2024
KONU: RAMAZAN YARDIM PAKETLERİNİN VERGİSEL BOYUTU VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ:
Adet olduğu üzere Ramazan’da ihtiyaçlı ailelere verilen ramazan kolisi diye de dağıtılan erzak paketleri(ayni yardım) gerek ramazanla başka bir zaman dağıtıldığında alıcının kimlere göre vergisel olarak arz eder.
1
– Erzak paketini alan kişi çalışan ise:
Gelir Vergisi Kanunu’nun 61. Maddesinde Ücret; “İşverene tabi ve belirli bir işlere bağlı olarak çalışanlara hizmet bedeli verilen para ve ayların iletildiği ve para ile temsil edilebilecek menfaatlerdir.” Şeklinde açılış için yapılan yardımın parasal değer ücreti olarak kaydedilip işlem yapılması ve muhasebe kayıtlarının da ücretlerde olduğu gibi yapılması gerekmektedir.
Bu yetenek:
✓
Verilen erzağın, satın alma veya işletmede oluşturulmuş/üretilmiş olması fark etmeksizin, yüklenilen KDV dahil toplam maliyetin net ücret olarak kaydedilmemesi,
✓
Bu net ücretin ilgili olduğu dönemde olduğu gelir ücreti ve damga kaydının kaydedilmeden kaydedilmesi brüt iblağlanması,
✓
Brüt tutar üzerinden Gelir vergisi stopajı ve damga vergisinin hesaplanarak kaydedilmesi gerekmektedir.
İşverenlerce sigortalılara yapılan ayni yardımlarda, yardımların bölünmesine, prime esas kazançlara dahil edilmeyecek, sigorta primi ve oran sigortası pirimi hesaplanmayacaktır. Ancak, ayni yardımların sigortalılara nakden imkanları halinde (başka bir yağ parası, bir parası, ayakkabı parası, giyim yardımı gibi) prime tabi tutulması gerekmektedir.
Erzak paketi ile ilgili muhasebe kayıtları, güncel vergi aralığının %15 ve genel yönetim kapsamında istihdam ve erişim bin TL olduğu ile birlikte aşağıdaki gibi olacaktır:
Alış Kaydı
157-Diğer
KDV Stoklar 1000,00 191-İndirilecek 180,00
100-Kasa 1180 , 00
Erzak verildiğinde yapılacak kayıt:
770-Genel Yönetim Giderleri 1401,20 (kişisel büyütmeye göre diğer hesaplar)
157-Diğer Stoklar 1000,00
391-İlave Edilecek KDV 180,00
360-Ödenecek Vergi ve Fonlar 221,70
(%15 Gelir) Vergisi : 210,6) (%07,59 Damga Vergisi : 10,6)
2
– Erzak paketini alan “bakanlar kurulunca vergi muafiyeti tanımlanmış vakıf” veya “kamuya uyumlu dernek” ise:
Bağışlanan Erzak Paketleri bakanlar kurulunca vergi muafiyeti vakıflara ve kamuya faydalı derneklere bağışsa bağışın makbuz talebinin doldurulması ve yapılan aynı yardımların toplamının vergi matrahının %5’i geçmemesi şartıyla vergiden düşülebilecektir.
Gıda bankacılığı faaliyetinde bulunan vakıf ve derneklere yapılan ayni yardımların ise %5 sınırıyla bağlı olmak üzere tamamı vergi matrahının verildiği sırada indirim olarak dikkate alınabilecektir.
Her iki durumda da fatura düzenlenmesi, katma değer vergisinin ürün içeriğine uygun olarak gösterilmesi ve açıklama kısmına bunun bağış ve yardım karşılığı bir teslim olduğu yazılmalıdır.
3
– Erzak paketini alan istisna kapsamında olmayan vakıf, dernek veya şirketle ilişkisi olmayan şahıslar ise:
Herhangi bir statüsü bulunmayan vakıf ve derneklere veya şirketle ilişkisi olmayan diğer kişilere yapılan bağışların vergi matrahından düşülmesi mümkün değildir.
Saygılarımızla.
BOYLAM DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer alan açıklamalar bilgilendirme amaçlı olup, tereddütlü konularla ilgili gerekli araştırmalar yapılmadan ya da tarafımızdan veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 10
06.03.2024
KONU: TL CİNSİNDEN ÖDEME ZORUNLULUĞU BULUNAN BAZI MENKUL SATIŞ SÖZLEŞMELERİNE AİT BEDELLERİN DÖVİZ OLARAK ÖDENEBİLECEĞİ
28.02.2024 tarihli ve 32474 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin (2024-32/69) No.lu Tebliğ” ile (2008-32/34) No.lu Tebliğin “Döviz Cinsinden ve Dövize Endeksli Sözleşmeler” başlıklı 8’inci maddesinin 9’uncu fıkrasının son cümlesinde değişiklik yapılmış ve aynı fıkraya yeni bentler eklenmiştir.
Bu değişiklik ve ilaveler sonucunda, Türkiye’de yerleşik kişilerin kendi aralarında akdedecekleri menkul satış sözleşme bedellerine ve diğer yükümlülüklere ait ödemelerin TL olarak ödeme zorunluluğu uygulamasına bazı istisna ve esneklikler getirilmiştir.
Tebliğ hükümlerinin bir kısmı 21.04.2022 tarihinden itibaren, diğer kısmı ise yayımı tarihinde geçerli olmak üzere yürürlüğe girmiştir.
Buna göre; döviz cinsinden düzenlenen ve bedellerinin TL olarak ödenmesi zorunluluğuna istisna getirilen, yani bedeli dövizle ödenebilecek menkul satış sözleşmeleri aşağıda belirtilmiştir.
a) 21.4.2022 Tarihinden Önce Akdedilen Menkul Satış Sözleşmeleri;
➢ 19.04.2022 tarihinden önce akdedilen menkul satış sözleşmelerinin ifası kapsamında bu tarih öncesi dolaşıma girmiş bulunan döviz cinsinden kıymetli evraklar kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ 19.4.2022 tarihinden önce düzenlenmiş faturalar kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ Borsa İstanbul A.Ş. Kıymetli Madenler ve Kıymetli Taşlar Piyasasında;
✓
Döviz cinsinden gerçekleştirilen kıymetli maden ve kıymetli taş alım satım işlemleri
✓
Bu işlemlerin takası kapsamındaki ödeme yükümlülükleri.
b) 28.02.2024 Tarihinden İtibaren Akdedilen Menkul Satış Sözleşmeleri;
➢ Dış Ticaret Sermaye Şirketi Statüsüne İlişkin Tebliğ (İhracat: 2004/12) ve Sektörle Dış Ticaret Şirketleri Statüsüne İlişkin Tebliğ (İhracat: 2004/4) kapsamında gerçekleştirilecek ihracatlar,
➢ Aracılı ihracat sözleşmesine dayanarak Dış Ticaret Sermaye Şirketleri (DTSŞ) veya Sektörel Dış Ticaret Şirketleri (SDTŞ) üzerinden yapılacak ihracatlar,
➢ 5973 ve 5986 sayılı Cumhurbaşkanı Kararları ile yürürlüğe konulan İhracat Konsorsiyumu ve E-İhracat Konsorsiyumu statüsüne sahip şirketler üzerinden aracılı ihracat sözleşmesine dayanarak gerçekleştirilecek ihracatlara yönelik menkul satış sözleşmeleri kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ Gümrük beyannamesine tabi tutulan ihrakiye (havalimanlarında veya limanlarda hava ya da deniz taşıtlarına yakıt teslimi) satış ve teslimi dâhil, Gümrük Kanunundaki transit ve gümrük antrepo rejimleri ile geçici depolama ve serbest bölge hükümlerinin uygulandığı malların teslimine ilişkin akdedilen menkul satış sözleşmeleri kapsamındaki ödeme yükümlülükleri,
➢ Serbest bölgede faaliyet gösteren firmalar ile dış ticaret işlemleri kapsamında yapılan menkul satış sözleşmesine konu malların teslimine ilişkin ödeme yükümlülükleri.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer alan açıklamalar bilgilendirme amaçlı olup, tereddütlü konularla ilgili gerekli araştırmalar yapılmadan ya da tarafımızdan veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024/9
22.02.2024
Konu:2023 YILI NAKİT SERMAYE ARTIŞINA İLİŞKİN FAİZ İNDİRİM ORANI:
Kurumlar Vergisi Kanunu (Md./10-ı) kuralının esası:
•
sermaye sermayesinin ilgili hesap süresi içinde, ticaret sicilinin tescil edilmiş olan ödenmiş veya çıkarılmış sermaye tutarlarındaki nakdi sermaye artışları veya yeni kurulan sermayenin ödenmiş sermayenin nakit olarak karşılanan kısmı üzerinden TCMB tarafından indirimden yararlanılan yıl için en son kullanılan “Bankalarca yıllık TL cinsinden ticari kredilere uygulanan ağırlıklı yıllık ortalama faiz oranı” izlendi, ilgili hesap dönemi boyunca hesaplanan tutarın %50’si, •
Nakdi
sermayelerinin artışı, yurt dışı nakitle karşılanan kısmı için %75′
Kurumlar Vergisi matrahından Vergi beyannamesi üzerinde ayrıca gösterilmek şartıyla indirilmektedir . Bankacılık, Finans ve Sigortacılık sektörlerinde faaliyet gösteren kurumlar ile kamu kurumları bu kayıtların dışında kalmaktadır.
Nakit sermaye artışına ilişkin faiz indiriminin oyunda kullanılması oran, TCMB internet sitesinde [EVDS/TL Üzerinden Açılan Ticari Krediler (Tüzel Kişi KMH ve Kurumsal Kredi Kartları Hariç)] yer almaktadır.
2023 yılına ait nakit sermaye artırımları üzerinden yapılan faiz indirimi paylaşımının özgürlüğünde %53,11 oranı kullanılacaktır.
İndirim uygulamasına ilişkin ayrıntılı açıklamalar KVK Genel Tebliği’nin “10.6.Sermayede indirimimde indirim” bölümünde saygılarımızla yerlerinizi alırsınız
.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 8
21.02.2024
Konu: YENİ MAKİNE VE TEÇHİZAT ALIMLARINDA FAYDALI ÖMÜR SÜRESİNİN YARISI KADAR AMORTİSMAN AYIRABİLME İMKANINDAN 31.12.2024 TARİHİNE KADAR YARARLANILABİLECEĞİ:
213 Sayılı Kanunun Geçici 30’uncu maddesinin hükmünce:
•
6948 sayılı Sanayi Sicil Kanununa göre sanayi sicil belgesini haiz mükelleflerce; münhasıran imalat sanayiinde kullanılan veya
•
4691 sayılı Teknoloji Bölgeleri Kanunu, 5746 sayılı Araştırma Geliştirme Ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve 6550 sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair kapsamında Kanun faaliyette bulunanlarce münhasıran Ar-Ge, yenilikçi ve tasarım belirlenende amaçlarla kullanılabilir, iktisap edilen yeni geliştirme makine ve teçhizat ile
•
Yatırım teşvik belgesi kapsamındaki iktisap edilen yeni makine ve teçhizat için işletim amortisman oran ve işlemleri,
Hazine ve Maliye Bakanlığınca tespit ve ilan edilen faydalı ömürlerin aralıksız olarak kaydedilmesinin belirtilmesi mümkündür.
Hesaplamada sağlıklı tabloların ortaya çıkması küsuratlı çıkması halinde rakam bir üst sayıya tamamlanırken rakama göre amortisman oranı ve ödemeler belirlenecektir.
Madde metninin Bakanlığın yetkisine istinaden 497 Sıralı VUK Genel Tebliğinde açılan sözlü konusu Geçici 30. Maddenin uygulama usulü ve esasları aşağıdaki gibidir: •
Sarf
malzemeleri ve yedek parçalar
•
Üretimde doğrudan ve olarak kullanılanlar harici masa, sandalye, koltuk, mefruşat gibi demirbaşlar,
•
Otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, minibüs, kamyonet, kamyon, treyler ve çekici gibi taşıt araçları (yüklü ağırlığı 45 tonu geçen offroadtruck tipi kamyonlar ile karayoluna çıkması mümkün olmayan kaya tipi damperli kamyonlar, madencilikte kullanılan damperli kamyonlar, mikserli kamyonlar (beton pompa, silobas vb. monteli olanlar dahil), frigorifik kamyonlar, yarı veya frigorifik treylerler, forkliftler, iş makinaları, vinçler, tarım makinaları ve benzerleri, hastane yatırımlarına ilişkin iktisaplanan ambulanslar, yalnızca havaalanlarında yolcuları terminalden uçağa ve uçak terminale çalıştırılıyor için kullanılan ve trafikten ayrılan apron otobüsleri hariç)
Bu yeteneği değerlendirmez.
Yatırım teşvik belgesini haiz olanlar, haizdirler yatırım teşvik belgesi kapsamında katma değerinden müstesna olarak iktisap edecekleri yeni makine ve teçhizat için yararlanabileceklerdir.
Mezkûr madde kapsamındaki bir makine – teçhizat için ilk kez amortismanın genel esaslara göre olması, diğer bir ifade ile bu uygulamadan yararlanma tercihinde bulunulmaması halinde, takip eden dönemlerde mezkûr maddeden yararlanılabilmesi mümkün değildir.
İktisadi kıymetin sağlık bakımıça güncel amortisman listelerinde herhangi bir sınıflamada yer alması durumunda, ekonomik masraflara dağıtılan amortisman tutarları, abonelerin başvuruları üzerine Bakanlığımızca belirlenecek olup, süreçlerin söz konusu kıymetleri için de anılan madde hükmünden yararlanmaları mümkündür.
Bu uygulamadan faydalanılması ihtiyarıdır. Ancak bu uygulamadan yararlanılmasına bağlı olarak dinlenmeye ve dinlenmeye başlanan amortisman oranı ve koşullar, takip eden süreler değiştirilemez.
Bu uygulama;
27/12/2023 tarihli ve 7491 sayılı Kanunun 16 ncı maddesiyle, “31/12/2024” tarihine kadar uzatılmıştır.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 7 14.02.2024
Konu: SORUMLU SIFATIYLA BEYAN EDİLEN KDV İLE İLGİLİ BEYAN VE ÖDEME SÜRELERİ DEĞİŞTİ: 28.12.2023
tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de kayıtlı 7491 sayılı Kanun’un 30’uncu yılı ile 01.01.2024 olmak üzere, sorumluluğuyla verilen (2) ve (3) No.lu KDV beyannamelerinin takip eden ayın
✓21’ine kadar verilmiş olması ve
✓23’üne kadar
devam eden değişimleri.
Bu defa; GİB tarafından yayımlanan10 Şubat 2024 tarih ve 164 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri ile 1 Şubat 2024 tarihinden itibaren bilgi beyannamelerinden başlamak üzere, sorumlu sıfatıyla verilen (2) ve (3) numaralı KDV beyannamelerinin ✓ Verilme süresi ile ✓ Tahakkuk
etmeyen
Verginin Ödeme süresi
ile ilgili vergilendirme dönemini takip eden ayın 25’inci günü sonuna kadar uzatılmıştır.
Yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar uygulama bu şekilde (beyan ve ödemelerin ayın 25’ine kadar kesilene kadar) devam edecek.
Sorumlu lisansıyla sözleşmesi gereken KDV Beyannameleri, kalan KDV Beyannamelerinin verilmemesi ve ödeme sürelerinde ise herhangi bir değişiklik yapılmaz.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
2024 YILINDA VUK KAPSAMINDA UYGULANACAK CEZALAR:
Vergi Usul Kanununda yer alan maktu hadler ile asgari ve azami miktarları belirtilmiş olan para ile ödenecek ceza miktarları, her yıl bir önceki yıla ait yeniden değerleme oranında artırılarak artırılmıştır.
30 Aralık 2023 Tarihli ve 32415 (2. Mükerrer) Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 556)” ile 2024 yılında uygulanan usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezaları ile bazı parasal miktarlara ilişkin tutarlar belirtilmiştir.
( Tebliğ metni için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231230M2-14.pdf )
Buna göre 2024 yılına göre bazı parasal tutarlar aşağıdaki tabloda yer almaktadır;
İşlem : | Tutar (TL) |
Fatura düzenleme ve amortisman sınırı | 6.900 |
Şüpheli alacak alt sınırı | 14.000 |
Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dahil olmak üzere fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest ticaret makbuzunun verilmemesi, alınmaması, bu belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer bildirimi, bu belgeler elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken kağıt olarak düzenlenmesi, bu belgeler hiç düzenlenmemiş sayılması cezai ceza | 3.400 |
Bir takvim yılı içinde her bir belge nev’ine ilişkin olarak kesilecek toplam ceza | 1.700.000 |
Elektronik beyan ve bildirimlerin verilmemesi durumunda birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında işlemin cezai uygulaması | 11.800 |
- Bilanço esasına göre defter tutma hadleri (VUK 177),
- Fatura düzenleme sınırı (VUK 232),
- Usulsüzlük cezaları (VUK 352)
- Özel usulsüzlük cezaları (VUK 353)
- Özel usulsüzlük cezaları (VUK mükerrer 355)
- Demirbaşlara ait doğrudan gider yazılabilecek sınır (VUK 313),
556 yılı Vergi Usul Kanunu Genel Sıra Tebliği ile duyurulan 2024 yılı uygulama tutarları aşağıda listelenmiştir.
- Usulsüzlük cezaları (VUK Md.352)
Mükellef | I.Derece Usulsüzlükler | II.Derece Usulsüzlükler |
Sermaye şirketleri | 1.100 | 580 |
Sermaye şirketleri kalan birinci sınıf ticaret ve serbest meslek erbabı dışında | 660 | 330 |
İkinci sınıf tüccarlar | 330 | 150 |
Yukarıdakiler dışında kalıp beyanname usulüyle gelir vergisi tabi olanlar | 150 | 87 |
Kazancı basit usulde tespit edilenler | 87 | 40 |
Gelir vergisinden muaf esnaf | 40 | 23 |
Vergi matrahının re’sen farkının ortaya çıkışı, tablodaki ceza tutarları 2 kat olarak uygulandı.
- Özel Usulsüzlük Fiilleri Ve Cezaları (VUK Md.353)
Özel usulsüzlük fiilleri | Ceza Tutarı |
Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dahil olmak üzere fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzu verilmemesi, alınmaması, elektronik olarak düzenlenmesi gereken kağıt olarak düzenlenmesi, belgede yazılması gereken meblağın %10’u | Her bir belge için3.400 |
Bir takvim yılı içinde her bir belge nevine ilişkin olarak kesilecek toplam ceza | 1.700.000 |
Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dahil olmak üzere perakende satış listesi, ödeme kaydedici cihaz dosyası, giriş ve yolcu taşıma bileti, sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi, yolcu listesi, günlük müşteri listesi ile Maliye Bakanlığıncatakvimde tutulan belgelerin düzenlenmemesi, kullanılmaması veya bulundurulmaması, elektronik olarak düzenlenmesi gereken bu bilgilerin kağıt olarak toplanması | 3.400 |
-Her bir belge nev’ine ilişkin olarak bir tespit için toplam ceza | 170.000 |
-Her bir belge nev’ine ilişkin bir takvim yılı içinde kesilecek toplam ceza | 1.700.000 |
Maliye Bakanlığınca tutulma ve günü gününe kayıt edilme zorunluluğu getirilen defterlerin; bulundurulmaması, günü gününe kayıt yapılmaması, organizee ibraz edilmemesi ve levha bulundurma, asma mecburiyetine uyulmaması | 1.700 |
Belirlenen muhasebe raporlamaları, tek düzen hesap planı ve mali tablolara ilişkin usul ve esaslar ile muhasebeye yönelik bilgisayarların programlarının işleyişine ilişkin kural ve belirtilmemiş uyulmaması | 40.000 |
Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılan işlemlerde kullanılan, seçilen vergi numarası kullanılmadan, işlem yapanlara her bir işlem için | 2.000 |
Belge basımı ile ilgili bildirim görevini tamamen veya kısmen yerine getirmen matbaa işletmecilerine* | 6.600 |
-Bir yıl kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası | 840.000 |
Kimlik numarasını kullanmayan araçlardan işlemler işlemlerine ilişkin bildirimleri, kaydedilen standartlarda ve zamanında yerine getirilmeyenlere | 8.700 |
Maliye Bakanlığının özel işaretli memurunun ikazına rağmen durmayan araç sahibi adına | 6.600 |
Vergi ziyasının ortaya çıkması halinde buna ilişkin vergi cezaları da kesilir.
Nihai tüketicileri; fatura, serbest ticaret makbuzu, perakende satış fişi, yolcu bileti taşıma vb. almalarının saptanması halinde, 660 TL özel usulsüzlük cezası kesildi.
- Özel Usulsüzlük Cezaları (VUK Mük. Md.355)
( Bilgi vermekten çekinenler, Vergi Usul Kanunu’nun muhafaza ve ibraz yükümlülüklerine uymayanlar ile elektronik bildirim ve beyana uymayanlar için)
Mükellefiyet türü | Ceza Tutarı |
Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında | 11.800 |
İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazanç basit usulde tespit edilenler hakkında | 5.800 |
Yukarıda belirtilenler dışında kalanlar hakkında | 3.000 |
Bir takvim yılı içinde kesilecek özel usulsüzlük cezasının toplamı 8.700.000 TL’yi geçemez.
Elektronik ortamda beyanname verilmemesi halinde kesilmesi gereken özel usulsüzlük cezası,
- Beyannamenin kanuni büyümeleri boyunca uzanan elektronik ortamda 30 gün içinde bilgiler halinde 1/10 oranında,
- Bu sürenin dolmasını takip eden 30 gün içinde bilgi halinde ise 1/5 oranında uygulanır.
Elektronik ortamda saklanır veya form verilmezse, bildirimler veya formların kaydedilen sürelerin sonundan saklanarak elektronik ortamda saklanarak 3 gün içinde veriler halinde cezanın 1/10 oranında ceza alınır.
Elektronik olarak dağıtmak amacıyla verilen özet ve formların, sürelerin sonundan itibaren 10 gün içinde toplu olarak özel usulsüzlük cezası kesilmez, takip eden 15 gün içinde ise kesilmesi gereken özel usulsüzlük cezası 1/5 oranında uygulanır.
- Özel Usulsüzlük Cezaları (VUK Mük Md. 355)
(VUK’un 107/A maddesiyle taşınan elektronik tebligata uymayanlar için )
Mükellefiyet | Ceza ayrılığı |
Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı | 6.900 |
İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazanç basit usulde tespit edilenler | 3.400 |
Yukarıda belirtilenler dışında kalanlar dışında | 1.800 |
- Bilanço Usulüne Göre Defter Tutma Hadleri (VUK Md. 177)
Yıllık alış bölüştürme | 1.410.294 TL |
Yıllık satış toplu | 2.012.442TL |
Yıllık gayrisafi iş hasılatı | 697.224TL |
İş hasılatının 5 katı ile yıllık satış toplamı toplamı | 1.410.294 TL |
- Fatura Düzenleme Sınırı (VUK Md. 232)
Fatura Düzenleme Sınırı | 6.900 TL |
- Doğrudan Gider Yazılabilecek Demirbaşlara Ait Sınır (VUK Md. 313)
Amortisman Uygulaması sınırı | 6.900 TL |
- Şüpheli Alacaklar Alt Sınırı (VUK Md. 323)
Şüpheli alacak alt sınırı | 14.000 TL |
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
2024 YILINDA UYGULANACAK DAMGA VERGİSİ TUTARLARI:
SAYI: 2024 / 5
08.01.2024
Konu: 2024 YILINDA UYGULANACAK DAMGA VERGİSİ TUTARLARI:
2023 yılı için geçiş yeniden değerleme oranı (%58,46) kullanılarak hesaplanan ve 2024 yılındaki işlem; Her kağıt için azami damga tahsilat ile (1) Sayılı Tablo’da yer alan kağıtlardan alınacak damga tutarları , 30.12.2023 tarih ve 32415 (2. Mükerrer) sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 68 seri Damga Vergisi Kanunu Genel Tebliği ile duyuruldu.
(Tebliğ metni için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231230M2-8.pdf )
Buna göre 2023 yılındaki veriler ve gelir tabloları ile beyannamelerden alınacak Damga Vergileri şöyledir:
Kâğıt | Damga VergisiTutarı | |
➢ Bilançolar | 360,10TL | |
➢ Gelir tabloları | 171,90TL | |
➢ İşletme Hesabı Özetleri | 171,90TL | |
Yıllık gelir beyannameleri | 467,20TL | |
Kurumlar vergi beyannameleri | 624,10TL | |
➢ KDV beyannameleri | 308,30TL | |
Muhtasar Beyannameler | 308,30TL | |
Ø Muhtasar ve prim hizmet beyannameleri (MUHSGK) | 365,50TL |
2024 yılında onun bir kâğıdı için hesaplanacak azami damga vergisi toplamı ise 17.006.516,30 TL’dir.
2024 yılında (1) Sayılı Tablo’da yer alan kâğıtlardan alınacak damga vergisi tutarları, aşağıdaki tabloda sunulmaktadır:
I. AKİTLERLE İLGİLİ KÂĞITLAR | ||||
A. Belli Parayı İhtiva Eden Kâğıtlar: | ||||
1. Mukavelenameler, tutarlılıknameler ve temliknameler | çok 9,48 | |||
2. Kira mukavelenameleri (Mukavele süresine göre kira bedeli üzerinden) | çok 1,89 | |||
3. Kefalet, teminat ve rehin süresi | çok 9,48 | |||
4. Tahkimnameler ve sulhnameler | çok 9,48 | |||
5. Fesihnameler (Belli bir belge içeren bir kâğıda taalluk sahipleri dahil) | çok 1,89 | |||
6. Karayolları Trafik Kanunu kayıt edilmedi ve tescil edildi ikinci el araçların satış ve devrine ilişkin sözleşmeler | çok 1,89 | |||
7. Hazinenin özel mülkiyetinde veya Devletin hüküm ve tasarruf altında bulunan taşınmazlara ön izin, irtifak hakkı veya kullanma izni sözleşmesi (yatırım taahhüdü bulunanlar dahil ön izin, irtifak hakkı veya kullanma izni süresine göre bedel üzerinden alınacaktır) | çok 9,48 | |||
8. Resmî şekilde düzenlenen gayrimenkul satış vaadi sözleşmeleri | 0* | |||
9. Resmî dairelerin mal ve hizmet alımlarına ilişkin faaliyetlerle ilgili ihalelerde, ihaleyi yapan idare ile düzenlenen sözleşmeler | çok 9,48 | |||
10. 7.11.2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında düzenlendi: | ||||
a) Taksitle satış sözleşmeleri | çok 9,48 | |||
b) Ön ödemeli konut satış sözleşmeleri | 0* | |||
c) Devre tatili ve uzun süreli tatil hizmet sözleşmeleri | çok 9,48 | |||
ç) Paket tur sözleşmeleri | çok 9,48 | |||
d) Abonelik sözleşmeleri | çok 9,48 | |||
e) Mesafeli satış sözleşmeleri | çok 9,48 | |||
11. Turist Rehberliği Meslek Kanunu kapsamında düzenlenen turist rehberliğine ilişkin sözleşmeler | Binde 9,48 | |||
12. 14.3.2013 tarihli ve 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu kapsamında düzenlenen: | ||||
a) Toptan elektrik satış sözleşmeleri | Binde 9,48 | |||
b) Perakende elektrik satış sözleşmeleri | Binde 9,48 | |||
13. (18/4/2001 tarihli ve 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanunu kapsamında düzenlenen: | ||||
a) Toptan doğal gaz satışına ilişkin sözleşmeler | Binde 9,48 | |||
b) Tüketicilere doğal gaz satışına ilişkin sözleşmeler | Binde 9,48 | |||
14. Resmi şekilde düzenlenen kat karşılığı veya hasılat paylaşımı inşaat sözleşmeleri | 0** | |||
15. Resmi şekilde düzenlenen kat karşılığı veya hasılat paylaşımı inşaat sözleşmeleri kapsamında yapı müteahhitleri ile alt yükleniciler arasında düzenlenen inşaat taahhüt sözleşmeleri | 0** | |||
16. Kat karşılığı veya hasılat paylaşımı inşaat işlerine ilişkin danışmanlık hizmet sözleşmeleri | 0** | |||
17. Yapı denetimi hizmet sözleşmeleri | 0** | |||
** 13.03.2017 tarihli ve 2017/9973 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile damga vergisi oranı “0” (sıfır) olarak belirlenmiştir. Yürürlük: 15.03.2017
B. Belli Parayı İhtiva Etmeyen Kâğıtlar: | |
1. Tahkimnameler | 467,20 |
2. Sulhnameler | 467,20 |
3. Turizm işletmeleri ile seyahat acentelerinin aralarında düzenledikleri kontenjan sözleşmeleri (Belli parayı ihtiva edenler dahil) | 2.628,50 |
- KARARLAR VE MAZBATALAR
1.Meclislerden, resmi heyetlerden ve idari davalarla ilgili olmayarak Danıştay’dan verilen mazbata, ilam ve kararlarla hakem kararları: | |
a) Belli parayı ihtiva edenler | Binde 9,48 |
b) Belli parayı ihtiva etmeyenler | 467,20 |
2. İhale kanunlarına tabi olan veya olmayan resmi daire ve kamu tüzel kişiliğini haiz kurumların her türlü ihale kararları (4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki kurum ve kuruluşlara şikâyet veya Kamu İhale Kurumuna itirazen şikâyet ya da yargı kararı üzerine ihalenin iptal edilmesi hâlinde, bu ihale kararı ve ihaleye ilişkin olarak ihale makamı ile düzenlenen sözleşmenin hükmünden yararlanılmayan kısmına isabet eden damga vergisi ret ve iade olunur.) | Binde 5,69 |
III. TiCARİ İŞLEMLERDE KULLANILAN KÂĞITLAR | |
1. Ticari ve Mütedavil Senetler: | |
a) Emtia senetleri: | |
aa) Makbuz senedi (Resepise) | 160,30 |
ab) Rehin senedi (Varant) | 94,60 |
ac) İyda senedi | 14,70 |
ad) Taşıma senedi | 3,40 |
b) Konşimentolar | 94,60 |
c) Deniz ödüncü senedi | Binde 9,48 |
d) İpotekli borç senedi, irat senedi | Binde 9,48 |
2. Ticari belgeler: | |
a) Menşe ve Mahreç şahadetnameleri | 160,30 |
b) Resmi dairelere ve bankalara ibraz edilen bilançolar ve işletme hesabı özetleri: | |
ba) Bilançolar | 360,10 |
bb) Gelir tabloları | 171,90 |
bc) İşletme hesabı özetleri | 171,90 |
c) Barnameler | 14,70 |
d) Tasdikli manifesto nüshaları | 69,80 |
e) Ordinolar | 3,40 |
f) Gümrük idarelerine verilen özet beyan formları | 69,80 |
IV. MAKBUZLAR VE DİĞER KÂĞITLAR | |
1. Makbuzlar: | |
a) Resmi daireler tarafından yapılan mal ve hizmet alımlarına ilişkin ödemeler (avans olarak yapılanlar dahil) nedeniyle, kişiler tarafından resmi dairelere verilen ve belli parayı ihtiva eden makbuz ve ibra senetleri ile bu ödemelerin resmi daireler nam ve hesabına, kişiler adına açılmış veya açılacak hesaplara nakledilmesini veya emir ve havalelerine tediyesini temin eden kağıtlar | Binde 9,48 |
b) Maaş, ücret, gündelik, huzur hakkı, aidat, ihtisas zammı, ikramiye, yemek ve mesken bedeli, harcırah, tazminat ve benzeri her ne adla olursa olsun hizmet karşılığı alınan paralar (avans olarak ödenenler dahil) için verilen makbuzlar ile bu paraların nakden ödenmeyerek kişiler adına açılmış veya açılacak cari hesaplara nakledildiği veya emir ve havalelerine tediye olunduğu takdirde nakli veya tediyeyi temin eden kağıtlar | Binde 7,59 |
c) Ödünç alınan paralar için verilen makbuzlar veya bu mahiyetteki senetler | Binde 7,59 |
d) İcra dairelerince resmi daireler namına şahıslara ödenen paralar için düzenlenen makbuzlar | Binde 7,59 |
2. Beyannameler(Bu beyannamelerin sadece bir nüshası vergiye tabidir): | |
a) Yabancı memleketlerden gelen posta gönderilerinin gümrüklenmesi için postanelerce gümrüklere verilen liste beyannamelerde yazılı her gönderi maddesi için | 3,40 |
b) Vergi beyannameleri: ((f) bendi dâhil olmak üzere, beyanname verme süresi içerisinde düzeltme amacıyla verilen beyannameler hariç) | |
ba) Yıllık gelir vergisi beyannameleri | 467,10 |
bb) Kurumlar vergisi beyannameleri | 624,10 |
bc) Katma değer vergisi beyannameleri | 308,30 |
bd) Muhtasar beyannameler | 308,30 |
be) Diğer vergi beyannameleri (damga vergisi beyannameleri hariç) | 308,30 |
c) Gümrük idarelerine verilen beyannameler | 624,10 |
c) Belediye ve il özel idarelerine verilen beyannameler | 228,80 |
e) Sosyal güvenlik kurumlarına verilen sigorta primi bildirimleri | 228,80 |
f) 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu belirtilmeyen, saklanması gereken aylık prim ve hizmet belgesi ile muhtasar beyannamenin bir getirilmesiyle birlikte kullanım beyannameleri | 365,50 |
3. Tabloda yazılı kâğıtlardan aslı 1,00 Türk lirasından fazla maktu veNispi vergiye tabi olanların resmi değişikliklerinin özeti, suret ve tercümeleri. | 3,40 |
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
2024 YILINDA UYGULANACAK GELIR VERGİSİ TARİFE, HAD VE İSTİSNA TUTARLARI:
SAYI: 2024 / 4
05.01.2024
Konu: 2024 YILINDA UYGULANACAK GELİR VERGİSİ TARİFE, HAD VE İSTİSNA TUTARLARI:
30.12.2023 tarih ve 32415 (2. Mükerrer) sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gelir Vergisi Genel Tebliği (Seri No: 324) ile 2024 takviminde uygulanmak üzere, Gelir Vergisi Kanunu’nun; • 9/10, 21, 23/8, 23/10, 31, 40/1, 40/7, 47, 48, 68, mükerrer 80, 82, 86, 103 ve mükerrer 121 listelerinde yer alan maktu vardı ve tutarlar yeniden belirlendi.
(Tebliğ metni için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231230M2-12.pdf )
- A) Yeniden Değerleme Oranında Artırılan Had ve Tutarlar
- Gelir Vergisi Tarifesi
Vergi Kanunu’nun 103’üncü maddesinde yer alan para dilimleri, yeniden değerleme oranında (%58,46) artırılmış gelir olup olmadığı, ( yüzde 5’e kadar olan kesirler de silinince ) buna göre 2024 yılındaki gelir tarifeleri aşağıdaki tabloda verilmektedir.
► Ücret Gelirleri
Gelir dilimi | Vergi Oranı |
110.000 TL’ye kadar | %15 |
230.000 TL’nin 110.000 TL’si için 16.500 TL, fazlası | %20 |
870.000 TL’nin 230.000 TL’si için 40.500 TL, fazlası | %27 |
3.000.000 TL’nin 870.000 TL’si için 213.300 TL, fazlası | %35 |
3.000.000 TL’den fazlasının 3.000.000 TL’si için 958.800 TL, fazla | %40 |
► Ücret Dışı Gelirler
Gelir dilimi | Vergi Oranı |
110.000 TL’ye kadar | %15 |
230.000 TL’nin 110.000 TL’si için 16.500 TL, fazlası | %20 |
580.000 TL’nin 230.000 TL’si için 40.500 TL, fazlası | %27 |
3.000.000 TL’nin 580.000 TL’si için 135.000 TL, fazlası | %35 |
3.000.000 TL’den fazlasının 3.000.000 TL’si için 982.000 TL, fazla | %40 |
- Konut Kira Gelirleri İçin Uygulanan İstisna Tutarı
Kira gelirlerinin beyanında; Sadece konut kira gelirleri için uygulanan istisna hariç, 2024 takviminde elde edilen kira gelirleri için 33.000 TL olarak çalışılmaktadır.
- Yemek Bedeli istisnası
2024 yılında takvimin uygulanmasık üzere; işverenler tarafından, işlerinde veya eklentilerinde yemek verilmeyen, çalışılan günlere ait bir günlük yemek bedelinin 170 TL’yi aşmayan kısmı gelir vergisinden istisnadır.
- Ulaşım Yardımı İstisnası
İşverenlerce çalışanlara ulaşım hizmeti verilmeyen, çalışılan günlere ait bir günlük ulaşım bedelinin 2024 yılı için 88 TL’lik kısmı, ödemelerin toplu taşıma kartı, toplu taşıma bileti veya bu amaçla kullanılan ödeme araçlarının temini şeklinde yapılmasıyla, gelir vergisinden istisnadır.
- Engellilik İndirimi Tutarları
Gelir Vergisi Kanunu’nun 31/2’nci maddesinde yer alan engellilik indirim tutarları 2023 takvim yılında uygulanmak üzere;
- Birinci derece engelliler için 900 TL,
- İkinci derece engelliler için 000 TL,
- Üçüncü derece engelliler için 700 TL,
olarak belirlenmiştir.
- Binek Otomobilleri İçin Gider Yazılabilecek Azami Tutarlar
Gelir Vergisi Kanunu’nun 40‘ıncı maddesinin birinci fıkrasında, ticari işletmeler ve serbest meslek erbabı tarafından kullanılan binek otomobillerine ilişkin olarak 2023 yılında uygulanan tutar sınırlamasının yeniden değerleme oranında artırılması sonucu 2024 için geçerli olan tutarlar aşağıdaki tabloda özetlenmiştir.
Gider Kalemi | Tutar/Oran |
Kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerinin gider kabul edilen aylık kira gideri | 26.000 TL |
Binek otomobilin ilk iktisabında en fazla gider yazılabilecek KDV ve ÖTV toplamı | 690.000 TL |
Kiralama yoluyla edinilen binek otomobillere ilişkin masrafların (benzin, bakı onarım vb.) gider olarak dikkate alınabilecek kısmı | %70 |
Binek otomobiller için amortisman ayrılabilecek üst sınır | |
• ÖTV ve KDV hariç olarak aktifleştirilenler | 790.000 TL |
• ÖTV ve KDV maliyete eklenmek suretiyle aktifleştirilenler (ikinci el olarak alınanlar dâhil) | 1.500.000 TL |
- Esnaf Muaflığından Yararlanmada Hasılat Sınırı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 9/1-10’uncu bendi gereği; ayrı bir iş yeri açmaksızın,
Sanayi tipi veya seri üretim yapabilen makine ve alet kullanmaksızın oturdukları evlerde imal ettikleri malları internet ve benzeri elektronik ortamlar üzerinden satanların 2024 yılında elde ettikleri hasılat 1.100.000 TL’yi aştığı takdirde, bu kişiler izleyen takvim yılı başından itibaren gerçek usulde vergilendirilir ve tekrar bu muafiyetten faydalanamazlar.
- Basit Usulde Kira Sınırı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 47’nci maddesinde yer alan ve “Basit Usule Tabi Olmanın Genel
Şartlarından” olan yıllık kira bedeli toplamı, 2024 takvim yılında uygulanmak üzere;
- Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde 000 TL,
- Diğer yerlerde 000 TL olarak belirlenmiştir.
- Basit Usulde Yıllık Alım ve Satım Sınırları
Gelir Vergisi Kanunu’nun 48’nci maddesinde yer alan ve “Basit Usule Tabi Olmanın Özel Şartlarından” olan yıllık alım ve satım tutarları aşağıda gösterilmiştir:
1 numaralı bent için 690.000 TL ve 1.100.000 TL,
2 numaralı bent için 340.000 TL,
3 numaralı bent için 690.000 TL,
10.Tevkifata Tabi Ücret, Menkul ve Gayrimenkul Sermaye İratlarında Beyan Sınırı
Temettü gelirleri, işyeri kira gelirleri veya birden fazla işverenden elde edilen ücret gelirleri gibi tevkifata tabi menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarının beyanında kullanılan sınır 2024 takvim yılında elde edilen gelirler için 230.000 TL olarak dikkate alınacaktır.
Diğer taraftan; ister tek işverenden, isterse birden fazla işverenden alınmış olsun, 2024 yılında toplamı 3.000.000 TL’yi aşan ücret gelirleri beyana tabidir.
- Tevkifata ve İstisnaya Konu Olmayan Menkul ve Gayrimenkul Sermaye İratlarında Beyanname Verme Sınırı
Herhangi bir tevkifat veya istisna uygulamasına tabi olmayan gayrimenkul ve menkul sermaye iratlarında (yurtdışı banka faiz ve repo geliri, alacak faizleri vb.) beyanname verme sınırı 2024 yılında elde edilen gelirler için 13.000 TL olarak uygulanacaktır.
- Değer Artışı Kazançlarında İstisna Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 80’inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan istisna tutarı, 2024 takvim yılında elde edilecek değer artış kazançlarına uygulanmak üzere 87.000 TL olarak belirlenmiştir.
- Arızi Kazançlarda İstisna Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 82’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan arızi kazanç istisna tutarı, 2024 yılında elde edilecek arızi kazançlara uygulanmak üzere 200.000 TL olarak saptanmıştır.
- Uyumlu Mükellef İndirimi
Beyannamelerini zamanında veren, vergi borcu olmayan, önceki yıllara ilişkin kesinleşmiş tarhiyat bulunmayan gelir vergisi ve kurumlar vergisi mükellefleri için Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 121’inci maddesi hükmü uyarınca uygulanan vergi indiriminin üst limiti 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren verilmesi gereken yıllık gelir ve kurumlar vergisi beyannamelerinde 6.900.000 TL olarak belirlenmiştir.
- Basit Usulde Kazanç Tespiti ile İlgili Hususlar
- Kar Hadleri Emsallerine Göre Düşük Bulunan Emtia İçin Belirlenen Özel Tutarlar
Milli piyango bileti, akaryakıt, şeker ve bunlar gibi kar hadleri emsallerine göre düşük olarak saptanan emtia için belirlenen tutarlar yeniden artırılmıştır.
Buna göre, yukarıda belirtilen malların ticaretini yapan kişilerin, 2024 takvim yılında da basit usulden yararlanabilmeleri için alış, satış veya hasılatlarının 31.12.2023 tarihi itibarıyla belirtilen ölçümleri aşmaması gerekmektedir:
Emtia Cinsi | Büyükşehir Dışı Yerlerde | Büyükşehir Sınırlarında | ||
Yıllık Alım | Yıllık Satım | Yıllık Alım | Yıllık Satım | |
Değerli Kâğıt | 1.180.000 | 1.300.000 | 1.400.000 | 1.700.000 |
Şeker-Çay | 870.000 | 1.180.000 | 1.100.000 | 1.400.000 |
MP Bileti, Kazı-Kazan, Süper Toto vb. | 870.000 | 1.180.000 | 1.100.000 | 1.400.000 |
Şarap Hariç içki, Sigara, Tütün, İspirto | 870.000 | 1.180.000 | 1.100.000 | 1.400.000 |
Akaryakıt (LPG Hariç) | 1.300.000 | 1.400.000 | 1.700.000 | 2.000.000 |
2.Basit Usule Tabi Mükelleflerde Gün Sonunda Toplu Belge Düzenleme Uygulaması
Basit usule tabi mükelleflerde, belge vermeleri günlük hasılatları için gün sonunda tek fatura düzenlemesine ilişkin uygulama 31.12.2024 tarihine kadar devam edecek.
- Menkul Sermaye İradında İndirim Oranı Uygulaması
2006 öncesinde elde edilen bazı menkul kıymet sermayesi gelirlerinin beyanında Gelir Vergisi Kanunu’nun 76’ncı maddesinin yürürlükten kaldırılan ikinci ücretleri yeterlince indirim oranı uygulanıyordu.
Ancak bu oran 2023 yılında aniden büyük çıktığı için söz konusu gelirler beyanı verilmeyecektir.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
2024 YILINDA ÖDENECEK MOTORLU TAŞIT VERGİSİ TUTARLARI
SAYI: 2024 / 3
05.01.2024
Konu: 2024 YILINDA ÖDENECEK MOTORLU TAŞIT VERGİSİ TUTARLARI
2023 yılı için yeniden değerleme oranı%58,46 olarak belirlendi.
Bu sayede 2024 yılında ödenecek motorlu taşıtlar vergisi (MTV) tarifeleri 30.12.2023 tarih ve 32415 sayılı (2. Mükerrer) Resmî Gazete’de yayımlanan 56 Seri No.lu Motorlu Taşıtlar Vergisi Genel Tebliği ile açıklandı.
(Tebliğ metni için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231230M2-6.pdf )
Tebliğden anlaşıldığı üzere, MTV programlamasında;
- 12.2017 tarihinden önce kayıt olmak ve taşıtlar için tescil edilmek üzere (I/A)
- 01.2018 tarihinden itibaren kayıt ve tescil edilen taşıtlar için (I) sayılı tarife uygulanacaktır.
- (I) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
01/01/2018 tarihinde (bu tarih dahil) kayıt ve tescil edilen otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzeri taşıtlar ile motosikletler aşağıdaki (I) sayılı tarifeye göre vergilendirilir.
Motorlu Silindir Hacmi (cm3) | Taşıt Değeri (TL) | Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) | ||||
1 – 3 yaş | 4 – 6 yaş | 7-11 yaş | 12-15 yaş | 16 ve yukarı | ||
1- Otomobil, kaptıktı, arazi taşıtları ve benzerleri | ||||||
1300 cm3 ve aşağısı | 180.600’ü aşmayanlar | 3.359 | 2.343 | 1.308 | 987 | 347 |
180.600’ü aşıp 316.400’ü aşmayanlar | 3.692 | 2.576 | 1.437 | 1.088 | 383 | |
316.400’ü aşanlar | 4.032 | 2.809 | 1.573 | 1.188 | 413 | |
1301 – 1600 cm3 e kadar | 180.600’ü aşmayanlar | 5.851 | 4.387 | 2.544 | 1.798 | 690 |
180.600’ü aşıp 316.400’ü aşmayanlar | 6.439 | 4.828 | 2.801 | 1.972 | 754 | |
316.400’ü aşanlar | 7.026 | 5.265 | 3.050 | 2.153 | 823 | |
1601 – 1800 cm3 e kadar | 452.800’ü aşmayanlar | 11.374 | 8.894 | 5.227 | 3.189 | 1.235 |
452.800’ü aşanlar | 12.413 | 9.697 | 5.710 | 3.484 | 1.348 | |
1801 -2000 cm3 e kadar | 452.800’ü aşmayanlar | 17.920 | 13.800 | 8.111 | 4.828 | 1.898 |
452.800’ü aşanlar | 19.553 | 15.061 | 8.848 | 5.265 | 2.072 | |
2001 -2500 cm3 e kadar | 565.500’ü aşmayanlar | 26.885 | 19.517 | 12.193 | 7.282 | 2.880 |
565.500’ü aşanlar | 29.332 | 21.290 | 13.299 | 7.948 | 3.142 | |
2501 – 3000 cm3 e kadar | 1.131.800’ü aşmayanlar | 37.485 | 32.615 | 20.373 | 10.957 | 4.016 |
1.131.800’ü aşanlar | 40.898 | 35.575 | 22.227 | 11.955 | 4.383 | |
3001 – 3500 cm3 e kadar | 1.131.800’ü aşmayanlar | 57.093 | 51.374 | 30.944 | 15.446 | 5.657 |
1.131.800’ü aşanlar | 62.289 | 56.039 | 33.756 | 16.845 | 6.179 | |
3501 -4000 cm3 e kadar | 1.811.800’ü aşmayanlar | 89.767 | 77.517 | 45.649 | 20.373 | 8.111 |
1.811.800’ü aşanlar | 97.937 | 84.560 | 49.807 | 22.227 | 8.848 | |
4001 cm3 ve yukarısı | 2.151.400’ü aşmayanlar | 146.932 | 110.177 | 65.252 | 29.326 | 11.374 |
2.151.400’ü aşanlar | 160.285 | 120.196 | 71.186 | 31.991 | 12.413 | |
2- Motosikletler | Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) | |||||
1 – 3 yaş | 4 – 6 yaş | 7-11 yaş | 12-15 yaş | 16 ve yukarı | ||
100-250 cm3’e kadar | 625 | 467 | 345 | 212 | 80 | |
251 -650 cm3’e kadar | 1.294 | 979 | 625 | 345 | 212 | |
651 – 1200 cm3’e kadar | 3.341 | 1.985 | 979 | 625 | 345 | |
1201 cm3 ve yukarısı | 8.106 | 5.355 | 3.341 | 2.652 | 1.294 |
- (II) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
(1) (I) ve (I/A) sayılı tarifelerde kayıtlı otomobiller, arazi taşıtları, kaptıkaçtı ve benzerleri ile motosikletler dışında kalan motorlu kara taşıtları, aşağıda (II) sayılı tarifeye göre vergilendirilir .
Taşıt Cinsî ve Oturma Yeri /Azami Toplam Ağırlık | Taşıtların Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) | ||
1 – 6 yaş | 7-15 yaş | 16 ve üzeri yaş | |
1) Minibüs | 4.016 | 2.652 | 1.294 |
2) Panelvan ve motorlu karavanlar (Motorlu Silindir Hacmi) | |||
1900 cm3 ve aşağısı | 5.355 | 3.341 | 1.985 |
1901 cm3 ve yukarısı | 8.106 | 5.355 | 3.341 |
3) Otobüs ve benzerleri (Oturma Yeri) | |||
25 kişiye kadar | 10.146 | 6.059 | 2.652 |
26-35 kişiye kadar | 12.168 | 10.146 | 4.016 |
36-45 kişiye kadar | 13.541 | 11.485 | 5.355 |
46 kişi ve yukarısı | 16.245 | 13.541 | 8.106 |
4) Kamyonet, kamyon, çekici ve benzerleri (Azami Toplam Ağırlık) | |||
1.500 kg.’a kadar | 3.601 | 2.392 | 1.171 |
1.501-3.500 kg’a kadar | 7.295 | 4.226 | 2.392 |
3.501-5.000 kg’a kadar | 10.960 | 9.122 | 3.601 |
5.001-10.000 kg’a kadar | 12.168 | 10.333 | 4.844 |
10.001-20.000 kg’a kadar | 14.624 | 12.168 | 7.295 |
20.001 kg ve yukarısı | 18.292 | 14.624 | 8.498 |
- (IV) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
Uçak ve helikopterler ( Türkkuşu, Türk Hava Kurumuna ait olanlar hariç) aşağıdaki (IV) sayılı tarifeye göre vergilendirilir.
Taşıt Cinsi ve Azami Kalkış Ağırlığı | Taşıtların Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) | |||
1 – 3 yaş | 4 – 5 yaş | 6-10 yaş | 11 ve yukarı | |
Uçak ve helikopterler | ||||
1.150 kg’a kadar | 67.931 | 54.316 | 40.730 | 32.576 |
1.151 – 1.800 kg.’a kadar | 101.916 | 81.510 | 61.129 | 48.899 |
1.801 -3.000 kg.’a kadar | 135.909 | 108.719 | 81.510 | 65.211 |
3.001 – 5.000 kg.’a kadar | 169.902 | 135.909 | 101.916 | 81.510 |
5.001 – 10.000 kg.’a kadar | 203.898 | 163.107 | 122.312 | 97.834 |
10.001 -20.000 kg.’a kadar | 237.888 | 190.296 | 142.701 | 114.129 |
20.001kg. ve yukarısı | 271.871 | 217.473 | 163.107 | 130.479 |
- (I/A) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
31.12.2017 tarihinde (bu tarih dahilinde) kayıt ve tescil edilen otomobiller, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzeri taşıtlar, 197 sayılı Kanunun geçici 8 inci maddesinde düzenlenen (I/A) sayılı tarifeye göre vergilendirilir.
Motorlu Silindir Hacmi (cm3) | Taşıtların Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) | ||||
1-3 yaş | 4-6 yaş | 7-11 yaş | 12-15 yaş | 16 ve yukarı | |
Otomobil, kaptıktı, arazi araçları ve benzerleri | |||||
1300 cm3 ve aşağısı | 3.359 | 2.343 | 1.308 | 987 | 347 |
1301-1600 cm3 e kadar | 5.851 | 4.387 | 2.544 | 1.798 | 690 |
1601-1800 cm3 e kadar | 10.342 | 8.078 | 4.758 | 2.896 | 1.120 |
1801-2000 cm3 e kadar | 16.296 | 12.546 | 7.374 | 4.387 | 1.728 |
2001-2500 cm3 e kadar | 24.439 | 17.741 | 11.085 | 6.620 | 2.617 |
2501-3000 cm3 e kadar | 34.081 | 29.646 | 18.519 | 9.956 | 3.654 |
3001-3500 cm3 e kadar | 51.903 | 46.702 | 28.129 | 14.037 | 5.148 |
3501-4000 cm3 e kadar | 81.611 | 70.470 | 41.500 | 18.519 | 7.374 |
4001 cm3 ve yukarısı | 133.572 | 100164 | 59.319 | 26.654 | 10.342 |
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 2
02.01.2024
Konu: AR-GE VEYA TASARIM MERKEZLERİ İLE TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİNDE GEÇİRİLEN ÇALIŞMA SÜRELERİNE İLİŞKİN STOPAJ TEŞVİK SÜRESİ UZATILDI
28.12.2023 tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 8004 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri ile Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde çalışan toplam kesinti veya teşvik konulan merkez veya bölge dışı çalışma süresine devam edilmek üzere söz konusu bölge ve merkezler dışında zamanların süreleri belirli olan;
✓ Mahiyeti Bakanlıkça belirlenecek bilişim personeli için: %100,
✓ Bunlar dış kişiler için): %75
oranlarındaki stopaj Teşviki uygulama süresi 31.12.2024 tarihine kadar uzatılmıştır.
(Karar metni için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-18.pdf )
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde açıklamalar yer alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı ayrıntılarla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılan işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 1 02.01.2024
Konu: GVK. GEÇİCİ 67’İNCİ MADDEDE YER ALAN BAZI STOPAJ ORANLARININ UYGULAMA SÜRESİNİN UZATILMASI
28.12.2023 tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 8002 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile GVK. Geçici 67’nci maddeye ilişkin 2006/10731 sayılı Kararın geçici 2, 3, 4 ve 5’inci maddesinde yer alan stopaj oranlarının uygulama kuralları 31.12.2023 tarihinde 30.04.2024 tarihine kadar uzatılmıştır.
(Karar metni: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-16.pdf )
Buna göre;
➢ Döviz Tevdiat Hesabı Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
TL. Mevduat Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
➢ Kur Korumalı Hesaplara,
➢ Banka Tahvil ve Bonoları ile Fon Kullanıcısının Bankalar Olduğu Varlık Kiralama Şirketlerinince İhraç Edilen Kira Sertifikalarına
➢ Yatırım Fonlarından Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ İpotek Finansmanı Kuruluşları Tarafından İhraç Edilen Ürünlerden Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ Devlet Tahvili ve Hazine Bonoları İle Kira Sertifikalarından Elde Edilen Gelirlere,
30.04.2024 tarihine kadar mevcut stopaj tutarları uygulanacaktır.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.
SAYI: 2024 / 1
02.01.2024
Konu: GVK. GEÇİCİ 67’İNCİ MADDEDE YER ALAN BAZI STOPAJ ORANLARININ UYGULAMA SÜRESİNİN UZATILMASI
28.12.2023 tarih ve 32413 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 8002 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile GVK. Geçici 67’nci maddeye ilişkin 2006/10731 sayılı Kararın geçici 2, 3, 4 ve 5’inci maddesinde yer alan stopaj oranlarının uygulama kuralları 31.12.2023 tarihinde 30.04.2024 tarihine kadar uzatılmıştır.
(Karar metni: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-16.pdf )
Buna göre;
➢ Döviz Tevdiat Hesabı Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
TL. Mevduat Faizi ve Katılma Hesabı Kâr Paylarına,
➢ Kur Korumalı Hesaplara,
➢ Banka Tahvil ve Bonoları ile Fon Kullanıcısının Bankalar Olduğu Varlık Kiralama Şirketlerinince İhraç Edilen Kira Sertifikalarına
➢ Yatırım Fonlarından Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ İpotek Finansmanı Kuruluşları Tarafından İhraç Edilen Ürünlerden Elde Edilen Gelir ve Kazançlara,
➢ Devlet Tahvili ve Hazine Bonoları İle Kira Sertifikalarından Elde Edilen Gelirlere,
30.04.2024 tarihine kadar mevcut stopaj tutarları uygulanacaktır.
Saygılarımızla.
BOYLAM
DENETİM DANIŞMANLIK
VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
(*) Sirkülerlerimizde yer açıklamalar alan bilgilendirme amaçlı olup, ayrıntılı konularla ilgili gerekli incelemeler yapılmadan ya da kendimizden veya başka bir uzmandan görüş alınmadan yapılacak işlemler sonucunda doğacak zararlardan müşavirliğimiz sorumlu olmayacaktır.